2010. november 30., kedd

Folyt. köv. (?)

Bár ezt a blogot magára hagytam, újra meg újra az az érzésem, hogy a téma, amit felvetettem, követ engem. :) Mióta kiment a kronóra a cikk, ami született a félév többé-kevésbé felületes, de azért személyes érdeklődéstől motivált kutakodásaiból, több visszajelzést is kaptam róla egészen változatos formákban (még a KATALIST-en is). Ezt eleinte furcsálltam, mert azok az írások nem voltak különösebben kidolgozott tanulmányok, nem állt mögöttük alapos kutatómunka, hanem többnyire csak egy-egy fázósabb őszi/tavaszi délután, no meg az, hogy szívesen foglalkoztam velük. Így aztán az írás teljesen jóformán abbamaradt, majd hamarosan - az érdeklődésre való tekintettel - folytatódott a munka. Egyre több érdekes résztéma kerül elő: a középkori bencés olvasáskultúra a lectio divinával, a hangos és a néma olvasás együttélése az olvasási forradalmak időszakaiban, a hálózati környezetben való olvasás áldásai és átkai...

Az olvasási forradalmakról legközelebb a Mérei Intézetben, a TÁMOP "Tudásdepó-Expressz" projektnyitó konferenciáján fogunk együtt gondolkodni. Az alapvető téma az e-könyv lesz, de Ádámtól-Évától indulunk... :)

Nincsenek megjegyzések: